36. SURVEY ON THE IMPACT OF CUSTOMER EXPERIENCE WHEN SHOPPING ONLINE ON REPURCHASE INTENTION OF MEDICINE AND HEALTH CARE PRODUCTS IN CAN THO CITY IN 2024-2025

Tran Thi Minh Ai1, La Thanh Hang1, Mai Phuong Nam1, Dinh Thi Minh Ngoc1, Hoang Thi Kim Van1, Nguyen Phuc Hung1, Vo Thi My Huong1, Tran Ba Kien2
1 Can Tho University of Medicine and Pharmacy
2 Hai Duong Central College of Pharmacy

Main Article Content

Abstract

Objective: Identify factors related to customer experience leading to the intention to repurchase medicine and health care products.


Method: Cross-sectional descriptive study with analysis on 491 consumers of medicine and health care products on online platforms in Can Tho city.


Results: After multivariate regression analysis, it was found that 7 factors affected the intention to repurchase, in which “product”, “marketing policy”, “customer care after purchase” had a positive impact.


Conclusion: The factors are very important in proposing solutions to further improve the intention to purchase medicine and health care products in Can Tho.

Article Details

References

[1] Ndem E, Udoh A, Awofisayo O, Bafor E, Consumer and community pharmacists’ perceptions of online pharmacy services in Uyo Metropolis, Nigeria, Innov Pharm, 2019, 10 (3), 1774, doi:10.24926/iip.v10i3.1774.
[2] Srivastava M, Raina M, Consumers’ usage and adoption of e-pharmacy in India, Int J Pharm Healthc Mark, 2021, 15 (2): 235-50.
[3] Almohammed O.A, Alnogaidan R.A, Ghannam F.O, Alqahtani R.S, Aloraini S.K, Abanmy N.O, Public awareness of online pharmacies, consumers’ motivating factors, experience and satisfaction with online pharmacy services, and current barriers and motivators for non-consumers: The case of Saudi Arabia. Saudi Pharm J, 2023, 31 (8): 101676.
[4] Chen Y.Y, Why do consumers go internet shopping again? Understanding the antecedents of repurchase intention, J Organ Comput Electron Commer, 2012, 22 (1): 38-63.
[5] Bùi Nhật Vượng, Nguyễn Thị Kim Ngân, Nguyễn Mai Duy, Tác động của trải nghiệm khách hàng đến lòng trung thành: Trường hợp nghiên cứu tại các hãng hàng không giá rẻ trên địa bàn thành phố Hồ Chí Minh, Tạp chí Khoa học Đại học Mở thành phố Hồ Chí Minh - Kinh tế và Quản trị kinh doanh, 2023, 18 (3), tr. 83-95.
[6] Hair J.F, Black W.C, Babin B.J, Anderson R.E, Canonical correlation: A supplement to multivariate data analysis, Multivariate Data Analysis: A Global Perspective, 7th ed, Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, 2010.
[7] Nguyễn Đình Thọ, Nguyễn Thị Mai Trang, Nghiên cứu khoa học trong quản trị kinh doanh, Nhà xuất bản Thống kê, Hà Nội, 2009.
[8] Đàm Trí Cường, Các yếu tố ảnh hưởng đến ý định mua lại trực tuyến của sinh viên tại thành phố Hồ Chí Minh, Tạp chí Khoa học và Công nghệ, 2022, 58 (04), tr. 3-14.