45. ENHANCING PATIENT SATISFACTION FOR OUTPATIENT CARE AT THE OUTPATIENT CLINIC, TIEN GIANG PROVINCIAL GENERAL HOSPITAL, DURING THE PERIOD 2024 - 2026
Main Article Content
Abstract
The study evaluates patient satisfaction with outpatient medical services and proposes solutions to enhance patient satisfaction during the period 2024-2025. This is a cross-sectional descriptive study involving 260 outpatient patients who visited and received treatment at the Outpatient Department of Tien Giang General Hospital from June 2024 to December 2024. The rate of participants with health insurance is 76.2%, with 57.7% of patients using the service because they trust the hospital. Up to 61.5% of the study participants had visited the Outpatient Department more than once. The overall patient satisfaction rate is relatively high, at 88.1%. The project not only helps improve patient satisfaction but also creates conditions for the sustainable development of the hospital, contributing to the overall advancement of the healthcare sector.
Article Details
Keywords
satisfaction, patients, outpatient department, Tiengiang General Hopital
References
[2] Đặng Văn Giang. Thực trạng hài lòng của người bệnh khám ngoại trú và một số yếu tố ảnh hưởng tại khoa khám bệnh, Bệnh viện đa khoa khu vực Tiêu Cần, tỉnh Trà Vinh 2020. Trường Đại học Y tế công cộng. 2020.
[3] Trần Văn Hải. Thực trạng chất lượng dịch vụ khám, chữa bệnh tại khoa truyền nhiễm Bệnh viện Quân Y4 và một số yếu tố ảnh hưởng năm 2017. Hà Nội. Trường Đại học Y tế công cộng. 2017.
[4] Phạm Thị Thùy Ninh. Sự hài lòng của bệnh nhân khám, điều trị vật lý trị liệu ngoại trú tại khoa Y học cổ truyền và phục hồi chức năng và một số yếu tố liên quan, bệnh viện Quận 9 thành phố Hồ Chí Minh. Trường Đại học Y tế công cộng. 2019.
[5] Pradeep Ghimire, Prajwal Ghimire, Madhu Acharya. SERVQUAL Questionnaire based Health Service Quality Assessment in a Private Hospital of Western Nepal. Nepal Journal of Medical Sciences 2020;5(1):79-85.
[6] Farzianpour F, Byravan R, Amirian S. Evaluation of Patient Satisfaction and Factors Affecting It: A Review of the Literature. SciRes. 2015;7:1460-5.